Get your own Digital Clock

Saturday, February 12, 2011

KAIN BATIK LUCUT DI KHALAYAK RAMAI

agak-agak kalau jadi kat korang, pe korang buat?? hahhahahha.. mau pergi terjun lombong la.. malu sangat...

sekarang, ada lagi ke orang pergi kedai-kedai kat taman, hanya berkain batik? kain batik lak takda nak ade zip2 ke ape.. memang pakai dan ikat tepi la.. ada berani?? kalau kat kampung, aku percaya, warga-warga senior memang rilex dan professional berkain batik kalau setakat nak pergi kedai kat kampung..tak pun, nak pergi hantar barang rumah jiran sebelah menyebelah.. pergi mensyuarat ahli tingkap ke... memang tak de hal la.. perkara biasa... rilex je..tak da nak pakai belt ke ape.. memang ternyata safety la.. sebab dah pakai kain batik dari kecil..

tapi, zaman serba moden lagi berteknologi *chewahhh ayat aku*... apa korang berani nak pakai kain batik pergi kedai runcit sebelah rumah?? sebelah rumah je..korang berani? untuk gadis-gadis era zaman moden ni.. korang berani??


AKU TAK BERANI!!! hahhahaha.. umur dah nak masuk 22, jangan nak pakai kain batik pergi kedai runcit sebelah rumah, nak pakai dalam rumah, waktu tidur, pon tak berani!!!..hahahha..melainkan aku duduk hostel.. tidur sorang-sorang..aku berani la.. tu pon, standby, sarung short pants dah..hahahha..*apa punya fesyen la budak ni*...


apa boleh buat... mama suruh belajar pakai kain batik, tak mahu.. perangai lak ganas.. hambekkk kau... umur dah tua, kain batik tak reti pakai.. kalau pakai mesti senget sebelah la, x center la.. asyik nak terlucut je... sakit hati wooo~ bahaya...


aku kagum dengan ibu-ibu yang rilex je handle anak-anak kecik yang selalu nak bergayut.. asyik la tarik kain mak.. x jatuh pon.. dulu waktu adik aku kecik, takde plak aku nampak kain batik mama aku terlucut depan aku time adik aku wat hal..hahha.. paling kurang pun, setakat ejas-ejas sikit je..pastu, beres!!

sekarang, kain batik banyak la yang buat fesyen..yang tu lain..yang pakai dengan baju kebaya tu..eleh..aku x heran la korang boleh pakai..sebab dah siap jahit dengan zip sekali.. aku pon boleh... *sebab aku pon ade*.. tu x adventure langsung.. hahahah...

ada kawan aku pernah marah aku sebab aku tak reti pakai kain batik..dia cakap nanti time lepas bersalin, gasak la!! time tu baru nak belajar pakai kain batik, memang haru la... *scary je* ..



*picx dari mak cik google*

jadi..para gadis-gadis moden seluruh dunia, marilah kita belajar pakai kain batik..cuba try sopan sikit..hehehe.. tidur pakai kain batik.. dan pastikan time anda bangun tu, kain tu masih elok lagi la..jangan la kain tah ke mana, abes la kau...*wat aksi 18sx* lak nanti...*gelak evil*..

jadi..langkah pertama..beli kain batik banyak-banyak ye..hehehe..pastu, sila belajar ikat kain dari ibu-ibu anda..heee~

SEMOGA KITA BERJAYA MENJADI PEREMPUAN AYU YANG SEJATI....

*ihihihihiihihiii*


PEACE!!


MyEm0.Com

0 pengunjung istana:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...