Get your own Digital Clock

Friday, December 11, 2009

BiLa AKU mula BERBICARA....

kadang-kadang aku terfikir...
apa yang di cari2 dalam hidup...
kesempurnaan yang di cari...
apakah rupanya..
apakah bentuknya..
apakah rasanya....
setiap manusia inginkan kesempurnaan yang berbeza....

otakku!!
jangan kau sesak kan lagi!!
apa!! bagaimana!!
sudahlah...
tak tertanggung oleh badan...
tak tertahan jiwa raga...

aku...
siapa...
kekeliruan menghantui...
kekesalan menyelubungi...
betahkah aku...
sanggupkah aku...
Oh Tuhan...
Tolong lah hamba- Mu...

belakangan ini...
jiwaku kosong...
sering terganggu...
sensitifkah aku....
aku buntu...

andai aku senyum...
tapi....
tak mampu menutup resahku....

gelisahku...
hibaku....
saat aku kesunyian...

teman2...
aku sayang kalian...
semoga segala silap dan salah aku...
kalian ampunkan...

andai mata terpejam...
andai empunya menjemput...
satu ku pinta..
kemaafan dari kalian...

ibu..
ayah...
aku bersalah...
maafkan ku...
harapan yang di sandarkan..
begitu berat..
aku cuba..
menggalas sebaik mungkin..
takdir menentukan...
aku jatuh...
aku tersungkur...
bagaimana....
tak sanggup aku nak melihat airmata ibu...
untuk kedua kalinya...
maaf....
sudah ku cuba...
bukan rezeki agaknya...

aku kecewa...
seakan aku membebankan..
kehadiran ku menyusahkan...
kedatangan ku x di undang...


cinta...
apa itu cinta...
bisakah kita bahagia....
aku cinta padamu...
hanya apa...
cukupkah hanya dengan cinta...
aku sayang kamu...
kamu....
aku mengerti...
aku bukan yang terbaik...
terlalu hina ku rasa...
tapi..
sanggupkah aku...
kehilangan cintamu...

Oh Tuhan..
bantulah aku...
bimbinglah aku...
luaskan lah fikiranku...
saat ini...
ku rasa sempit...
ku rasa tertekan...
andai aku mampu menggembirakan semua...

airmata...
belakangan ini..
kau lah penemanku...
kau lah penenangku...
mata..
maafkan aku...
bengkak..
merah....
namun...
aku tak berdaya...
hatiku rapuh...
mudah tersentuh...
oh airmata..
kau datang juga malam nie...

semua orang punya masalah...
tapi..
adakah kita punya jalan terbaik...

perjuangan ku masih belum selesai...
masih ada kejayaan yang harus aku kejar..
harus aku buktikan...
kegagalan..
biarlah ini yang terakhir kali..
aku dah tak bisa..
menerimamu dalam hidupku..
moga ada sinar baru..
moga ada pencapaian baru...

doakan aku...

YA ALLAH..
SESUNGGUHNYA..
HAMBA MEMOHON RAHMAT DARIMU..
HAMBA YANG HINA...
AMAT MENGHARAPKAN..
KAU KUATKANLAH HATI HAMBA..
HAMBA SEMAKIN LEMAH...
SAAT USIA KECIL..
HAMBA SUDAH MENGENAL ERTI KEPAYAHAN...
PELBAGAI DUGAAN TELAH HAMBA LALUI..
NAMUN KALI INI...
HAMBA MOHON...
RINGANKAN LAH KESUSAHAN YANG KAU BERIKAN...
MAAFKAN HAMBA..
KERANA MEMINTA..
HAMBA SUDAH RASA TAK TERTANGGUNG...
HANYA PADAMU HAMBA MEMOHON...
AMIN..


payah...
senyum dalam duka...
luaran...
semua bisa menilai...
dalamnya..
isinya...
tiada siapa yang tahu...


hati...
teruskanlah...
kuatkanlah..
harus bangkit...
jangan kau biar aku terus bersama airmata...

gelak tawa...
alangkah indahnya..
saat meniti usia...
semakin banyak rintangan..
semakin banyak halangan...

semoga aku dapat mengharunginya...
semoga...
gelak tawa bakal menyusul..
menemani hari-hariku...
ceria..
ada sinar...

SEKIAN...

coretan anis nabila
3.00 am
11/12/2009


*bling-bling = hati kacau....*
*bling-bling = banyak masalah...*
*bling-bling = result dah kuar.. x elok!! teruk.. drop!! apa yang di aimkan, xdpt.. lari tersasar*
*bling-bling = sigh..*

5 pengunjung istana:

Thick-Rust Mont-Docks said...

kesabaran mengajar kita erti hidup...
sabarlah wahai anak hawa....
sesungguhnya sabar itu separu daripada iman....

amin...

kertasgraf said...

seriously..
i really want to meet u...
seriously..
i want u to share it with me...
seriously..
i want u to share everything...
coz its like..
i could feel anything..
but im not..
coz i dont think i've felt anything like wat u had been facing rite now...
please my fren..
i really want to listen..
every single thing that happen..
u can cry on me if u want..
coz maybe it would be the best for u..

*i'll be waiting..
*just call my name and i'll be there.. =j

aBIL said...

to adib.. thanks... i hope i can be strong...

aBIL said...

apiq.. thanks sgt2...
mmg sgt berat...
thanks sgt2..
apiq la sahabat anis dunia akhirat..
InsyaAllah...
nnti klo ade kelapangan kita kuar same2 yew...
anis mmg rase lost sgt2 skang...

wany said...

anis muchuk3..
anis yg qte knl cgt3 strong owgnyer..

tape2..usaha ag okeyh.
insyaAllah sp yg bersabar pasti ade ganjarannye t..
tamao cdey2 okeyp..*hugsss*

muahx
wanie~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...