Get your own Digital Clock

Saturday, March 5, 2011

MESEJ TERAKHIR

Halo...halo!!! =)

tadi baru je lepas tengok cerita MESEJ TERAKHIR.. cerita dari slot cerekarama tv3, xtau minggu bila... cerita lakonan rita rudaini n tiz zaqyah.. cerita dia simple... tapi, byk gak pengajaran...

cerita ini kisahnya tentang seorang suami.. watak awal tunjuk dia mmg suami yg baik.. mmg penyayang..sayangkan isteri..dan sayangkan anaknya...

nak di jadikan cerita, umur suami ni x panjang... mati dlm kemalangan jalan raya.. si isteri pulak time tu tgh mengandung anak kedua... memang x sangka la..... sedih dan berkabung la si isteri ni...

nak dijadikan konflik, mesej terakhir dlm phone si arwah suami, tunjukkan kecurangan si suami masa hidup.. mmg sedih tahap hiba la isteri ni.. bukan main syg suami..percaya suami.. aleh2.. baca mesej yg tunjukkan arwah ade scandal dgn perempuan lain...

cerita dia simple je.. kalau teringin nak tau ending, gi la download..x pun, tgok kat you tube pon ada..


sepanjang tengok cerita ni, satu je aku terfikir... apa perasaan kalau aku lah kat tempat isteri yg kehilangan suami tu bila dpt tau suami ade affair..suami dah mati..nak marah..nak tanya.. nak lepas kat sape semua tu?? dah la tengah mengandung time tu.. selama ni, punya la kita percaya suami kita..last2, the end, tau dia ada scandal.. nak korek kubur ke?? ANIAYA tu...

YA ALLAH...mintak di jauhkan la aku dari perkara-perkara yang macam tu...doa banyak-banyak la.. x sanggup aku...


lepas je habs tgok cerita ni, aku gian dengan lagu dlm cerita ni..ok..memang best.. dengar la..tajuk lagu KEHILANGAN..nyanyian FIRMAN...


Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku

Ku merasa tlah kehilangan

Cintamu yang tlah lama hilang
Kau pergi jauh karena salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku


Sejujurnya ku tak bisa
Hidup tanpa ada kamu aku gila
Seandainya kamu bisa
Mengulang kembali lagi cinta kita

Takkan ku sia-siakan kamu lagi..



MyEm0.Com

0 pengunjung istana:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...